Запровадження карантину
Алгоритм дій класних керівників та вчителів по організації дистанційної роботи з учнями на період карантину
Важливо визначитися із чітким алгоритмом дій, який може у кожного вчителя бути інший. На наш погляд мають бути певні етапи:
1. Вибрати ресурс, на якому слід розписати етапи дистанційного навчання.
Для цього можуть підійти ментальні карти coggle.it або Mindomo , інтерактивні плакати LinoIt.com або Padlet.com тощо.
2. Вибрати зручний для вчителя інструмент взаємодії з учнями.
Це може бути закрита освітня соцмережа, розроблена британськими вчителями та IT-технологами, яка має високий ступінь захисту особистих даних. https://www.classdojo.com/uk-ua/?redirect=true
Також годиться Google Classroom — безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вчитель входить у систему та створює свій «Клас», де кожен вчитель-предметник буде публікувати навчальні матеріали, давати завдання учням та спілкуватися з ними. Посилання (код класу) на свій «Клас» треба розіслати всім учням. Якщо діти користуватимуться платформою з телефону, мають завантажити на мобільний однойменний застосунок.
Найчастіше вчителі використовують групи у Viber чи Facebook
3. Дуже важливо домовитися з учнями про порядок роботи і кінцевий час здачі завдань.
Наприклад, встановити час здачі завдань до п’ятниці не пізніше 16 години. Це буде дисциплінувати учнів.
4. Оскільки живе спілкування мотивує, то варто робити раз на тиждень онлайн спілкування у визначений день і час (наприклад, середа або четвер з 12 години).
Буде зручно робити це у формі прямого ефіру в закритій групі у Facebook. У Google Glassroom теж є інструмент для трансляцій — Hangout. Така трансляція автоматично публікуватиметься на YouTube-каналі, і учні в реальному часі матимуть можливість коментувати трансляцію.
5. Варто вибрати і повідомити учням про те, в якій формі вони здаватимуть завдання
Це залежить від формату завдання, яке треба перевірити вчителеві. Наприклад, якщо це творча робота — роботи пересилаються у формі Google-презентації. Будь-які письмові роботи дітям зручно буде здавати у формі Google-документа.
Дуже цікавим для дітей і вчителів буде спільний формат здавання робіт. Для цього вам з учнями треба буде використовувати в спільному доступі дошку Padlet.com або LinoIt.com Це безкоштовні платформи. Вчитель створює спільну дошку (плакат, канвас), розсилає посилання учням. Потім педагог створює завдання та «прикріплює» його на спільній дошці як стікер. Учні можуть друкувати, прикріплювати файли та відеоролики.
6. Варто вибрати інструменти для перевірки
Найбільш зручною та багатофункціональною для контролю й перевірки знань онлайн для мене є ClassTime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де вчитель може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розлогу відповідь на запитання. На закріплення знань учням можна давати контрольний тест через цю платформу.
Через цей же сервіс можна створити опитування, дати до нього доступ дітям. У такому разі школярі спершу мають переглянути відеолекцію, а потім одразу дати відповіді на запитання, щоб закріпити побачене й почуте
7. Як подати матеріал учням?
Якщо необхідно подати теорію, вчитель може зробити це в кілька кроків. Тему подаємо через готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко знайти на YouTube. Усі активно готуються до ЗНО, тож усі теми з 5-го до 11-го класу так чи інакше висвітлені у відеороликах.
Дайте завдання учням, з якої і по яку хвилину їм треба переглянути відеоролик, щоб вони не дивилися зайвий контент.
Після відео даємо практичний блок. Зараз у відкритому безкоштовному доступі чимало онлайн-тренажерів, які допоможуть учневі перевірити завдання та себе. Якщо говорити про українську мову — гарним тренажером буде WebPen.com.ua.
Ще один чудовий тренажер — disted.edu.vn.ua. Це розробка вчителів із Вінниці, яка містить зручну дистанційну систему навчання для всіх предметів з 5-го по 11-й клас. Якщо вчитель напише координатору (контакти є на сайті), спеціально під вас створять окремий клас (і дадуть доступ для його адміністрування) і ви зможете побачити, як школярі виконують ті чи ті завдання.
Зверніть увагу на такий класний ресурс, як learningapps.org. Це система готових вправ з різних предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою. А ще вчитель може створити свої вправи за допомогою цієї платформи, якщо готових йому не вистачило. Працювати з платформою треба за тим самим принципом, що й з іншими — відправити посилання дітям. Вчитель створює папку класу, заливає туди вправи — вже наявні там чи створені ним. І може моніторити виконання цих вправ.